Hallo

 
 
 
Hej alla små tigerminions! Ja, alltså så länge ni läser så mycket som en bokstav här så gör det er till just det!...Vare sig ni vill eller inte, men snälla lilla allsmäktiga jag ser till att det inte blir någon faktura över det hela! ..
 
.....
 
Ja, igår invigde jag och resten av oss som arbetat med D.I.O.R. (https://www.facebook.com/DelaktighetOchInflytandeIDetOffentligaRummetLulea)  första perioden nu i sommar vårt projekt, vilket som var en tunnel vi målat på Hertsön! Det blev grymt snygg och jag har haft jätte roligt där.
Dior är ett feriejobb som går ut på att skapa delaktighet och inflytande i det offentliga rummet!...Hoppas det blev rätt vi var liksom tvungna att kunna det! Vi har då målat en tunnel och busskur på Hertsön och det är ett projekt jag tycker är extremt viktigt eftersom det tillåter oss ungdomar att få uttrycka våra kreativa sidor ute på allmän plats och det är grymt coolt!!
Många viktiga vuxna anser att kulturlinjer på gymnasiet inte längre är viktiga och det låter så sjukt fel i mina öron!
Hur kan något som skall finnas överallt omkring oss, som kärlek eller luft helt plötsligt inte vara viktigt längre. Och även om min årskull får gå klart min linje och de efter oss och de efter dem får det så kanske inte de som kommer efter det inte får det!!...(make sense??)
 
Det borde vara allas rätt att få vara kreativa och få skapa! Form, färg, ljud och upplevelser! Tänk hur världen skulle se ut utan dem! Så jag tycker att D.I.O.R. skall få finnas för evigt!
Försöker inte göra meningslös sliskigt reklam utan försöker göra ett meningsfullt och artistiskt upplysande om D.I.O.R. just därför! Jag vill gärna söka nästa sommar också!
 
Tack alla som jag har fått chansen att skapa med dessa tre veckor! Verkligen fantastiska människor och otroliga konstnärer!
 
TACK! Och vi ses på lunch senare! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0