Vampyrism~

Ni får tycka att jag är hur skruvad eller fel som helst.
Jag har ju nosat på detta ämne för drygt ett år sedan...
 
Men har alltid älskat vampyrer oavsett om de glittrar eller om de förvandlas till stora monster.
Och jag finner vampyrismen intressant. Det mest intressanta är de gamla legender som verkar finnas sen länge ut runt om i världen. Typ i Indien eller kina, har jag i alla fall läst om.
 
Det fanns ju en dam(jag såg detta på en ''fiction/dokumentär'' på Disc C) Vad var det hon kallades nu igen.. Typ Blodgrevinnan eller nå...?? Hon sas ha kidnappat unga flickor och torterat dem. Sedan mördat dem och badat i deras blod för att hon trodde det skulle hålla henne ung. Hört många myter om liknande fall 
-Jag kallar inte nödvändigt vis dessa människor vampyrer, hade lika gärna kunnat vara psykiskt sjuka människor, som på tidigare århundraden bara drivits galna av läran av svart magi. För under en period verkade det ju speciellt populärt! Dessutom kan jag tänka mig att om tron på religionen svek, var detta ett alternativ?
 
Men det jag också finner intressant är hela kulturen av det, den som faktiskt existerar just nu. Undrar om ''kulturen'' är rätt ord för det. . .
Hur som helst. De har också kallats de ''moderniserade'' vampyrerna.
En av kategorierna jag läst lite om , ''Psychvampyrer'' väldigt intressant allt detta.
Jag tror på att man kan ha ett sinne för, tja speciellt ockulta saker... Psychvampyrer har ansetts lite som medium.
Sen finns det ju dem som ''endast'' lever på energi, de dricker inte blod.
- Vad jag läst om olika sorter finns det ingen som inte fortfarande har ''de mänskliga behoven'' fortfarande.  
 
Detta fascinerar mig ändå. När jag hamnar på ett ämne kan jag vara besatt i år... Dessutom har jag ju haft mina egna, heh.. Erfarenheter ... Som drivit detta ett steg längre.
 
Mycket tycker jag personligen låter lite..Hmn. När man läser vad som tillkänna ger en vampyr i dag.
Samtidigt är det lite kul att se om man kan känna igen sig på någon punkt här och där. Och ja, jo. Vissa saker stämde ju. Men samtidigt kan det kanske göra det på dem flesta om man vrider och vänder tillräckligt.
 
Skulle vara kul att få göra en faktiskt intervju, med en av dessa vampyrer. Kanske en som inte har så jätte mycket bett ;) Känns lite vågat sådär på en gång... Tja, om det är någon liten nattvarelse här och smyger lämna gärna en liten kommentar. Men hallå inge driv nu, söker serriösheter här ju! D:
 
Så med några sista ord för att inte behöva driva detta ämne (och galenskapen gjord på min fantasi) längre...
 
''Come out, come out. Where ever you are.''
För jag biter inte främligar, men det kanske du gör. :D
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0