Japansk musik

 
 
Jag har fått frågor om varför jag tycker om musik som är influerad eller helt enkelt på japanska.
Jag har fått kommentarer som
 
''Man förstår ju den inte''
''De klär sig konstigt och man vet inte om de är män eller kvinnor''
''Det är FETISCHbaserat...''
XD
Öhh, jaha. okej. För det först är det bästa om man vill lära sig ett språk att omge sig av det, så varför inte lyssna på musik? Man kan ju faktiskt söka upp texterna och lära sig utav det.
Annars kanske man bara tycker att det låter fint, bra eller coolt?? Då kan man ju argumentera om att det är platt att inte förstå innehållet, men lär er då och man får väl en egen känsla utav all musik ändå, är det inte bra att man får en egen liten uppfattning också.
 
Jag tycker om stilen Visual Kei, kei betyder stil.
Det är väl kort sagt Japansk rockigt! Det är fina människor i snygga kläder som gör heta growls och gitarr solon! :D
Haha nä men jag influeras mycket i min egna privata stil i det också tror jag :), inga growls eller gitarr solon dock!
 
När det kommer till om de är män eller kvinnor vet nog de flesta vart jag står men...HERREKIRA spelar det någon roll alls om man vet de eller inte... Sjunger, spelar de bra, vem, bryr sig??-____- Men ja, det finns många killar som kanske leker mer med könsrollerna i det hela...Om jag ska vara ärlig så har jag inte lyssnat på mycket Visual kei med tjejer, alltså inte för att det skulle vara dåligt eller att det inte finns, uppenbarligen men... ja..hm...Om någon har ett förslag på ett Visual kei band med gurls, kommentera!
 
Fetisch baserat skulle jag inte klumpa ihop det som, nog finns det men är det verkligen värre än alla skakande kroppsdelar från andra musikvideos?? Jag tror mer att det är mörkare teman och i videosen kanske ovana fans får se sådant som inte riktigt nått deras värld ännu!
 
 
Inget seremdey, Yohio, overworld, an cafe, gazzeeeeetteeeeee, girguu (<-mitt smeknamn för demXD vet ni vad jag menar??:3)eller så just nuu... Men, 4ever in my <3
 
Inte för alla som sagt men stå upp för din åsikt och våga vara den du är!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0